bubbles-lentereis2024.reismee.nl

mooie steden

Maandag 15 april 2024:In bewolkt, mistig en koud weer naar Santo Domingo de Calzada gereden. Blijkbaar is dat vanuit Burgos een populair deel van de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella. We kwamen erg veel pelgrims tegen, sommigen met zware bepakking. Na enig gezoek vonden we een parkeerplaats voor een soort eerste hulp post. De kathedraal in dit dorp is erg mooi met als extra bijzonderheid een paar levende kippen. De haan kraaide af en toe. Ook de crypte is bijzonder. Betegeld met beeltenissen in mozaiektegeltjes, er boven is nog een soort open grafkamer gebouwd die je dan vanuit de begane grond kunt bekijken. Er waren maar heel weinig bezoekers. Het dorpscentrum is oud, maar bestaat uit maar enkele straatjes en uiteraard een groot plein. Gelukkig was er een cafeetje open waar je koffie kon drinken, verder was er helemaal niks te beleven in dit dorpje. Na ons bezoek aan de mooie kathedraal zijn we naar Urrugne gereden. Aan het einde van de tolweg stond een file, veroorzaakt doordat alle verkeer naar een baan werd geleid en langs zwaarbewapende politie en militairen door de tolpoortjes moest rijden. Vlak voor de grens Spanje/Frankrijk stond weer een lange file, de oorzaak weten we niet want we zijn via een eerdere afslag en een binnendoor route naar Frankrijk gereden. Op de camping is het druk, maar nog genoeg plek. Door de buien en de kou zit iedereen binnen.

Woensdag 17 april 2024:We zijn gisteren vanuit Urrugne na een regenachtige nacht, naar Lac de Saint Cyr gereden voor de volgende overnachting. Ook daar enkele buien en vanmorgen was het om 8 uur 4 graden. Gelukkig werkt onze dieselverwarming heel goed. We zijn nu in Chartres voor de volgende overnachting. Ook op de camping zijn nog weinig gasten. We zijn na zonsondergang naar het centrum gelopen voor de lichtshow. Die lichtshow is er elke avond tot oktober. Er is op meerdere gebouwen een lichtshow begeleid met geluid. Heel erg mooi om te zien. Dit jaar was het schouwspel anders dan vorig jaar.

Vrijdag 19 april 2024:Gisteren vanuit Chartres naar Arras gereden, daar was de camperplaats goed bezet. Onderweg veel fris groene velden, veel gele velden(koolzaad die bloeit), soms wordt er beregend, alsof het lang niet geregend heeft. We hebben nog even in de zon op een terrasje in het centrum gezeten. Het was wel koud, maar toch zaten er overal wel mensen op de terrasjes. Daarna lekker gegeten in een druk bezocht restaurant en vanmorgen na een nacht met veel buien naar huis gereden. 6000 km erbij op de teller sinds ons vertrek begin maart.

Paul

Hey Martine en Thieu,.
Weer welkom terug in
Brabant , hier zullen jullie ook nog niet direct gaan zweten want het is meer van hetzelfde zoals tijdens jullie reis. Weer veel mooie dingen gezien, en via foto's en verhalen met ons gedeeld. Vond het weer leuk om op die manier mee te reizen!! Bedankt en wie weet tot een mogelijk volgende trip, salutations Paul