bubbles-lentereis2024.reismee.nl

Welkom bij onze voorjaarsreis

Hallo en welkom bij onze nieuwe reis!

Dinsdag 5 maart 2024:In december 2023 hebben we met pijn in ons hart onze 29 jaar oude “bus” ingeruild voor een 20 jaar jonger kampeermiddel. Er moest een fietsenrek op, dat is inmiddels gerealiseerd. Een andere camper is wennen en alles inruimen een klus. Daarna weten waar alles “verstopt” is, is een nieuwe uitdaging. Na een hectisch, ook verdrietig begin van het jaar zijn we nu op weg naar ????? We zoeken in elk geval wat zon.

Toen we wilden vertrekken dook er een oud-buurman op die toch ook even in de camper wilde kijken. Na dat oponthoud zijn we de camper op weg naar de autoweg eerst met alles erin gaan wegen. Precies 3500 kg gaf de weegbrug aan. Hoe krijgen we dat zo precies afgepast. Daarna naar Arras gereden zonder veel oponthoud. Onderweg wel een enkele bui, maar dat mag geen naam hebben. De camperplaats in Arras had ruim voldoende lege plekken. Na installatie zijn we nog even naar het mooie centrum geweest. Er scheen een mager zonnetje en er zaten hier en daar enkele mensen op een terras. Er was zelfs een koppel straatmuzikanten actief. Voor ons te fris, dus we hebben ergens in een cafeetje een drankje gedronken. In de avond heerlijk gegeten bij “l’assiette de Boeuf”, hoewel het dinsdagavond was zat het restaurant afgeladen vol en moest men meermaals nee verkopen aan potentiële eters.

Woensdag 6 maart 2024:Best goed geslapen in dit voor ons nieuwe bed, na het ontbijt een flinke rit naar Poitiers gereden. Tot Amiens was het erg mistig door opstijgende dampen in de zon. De landerijen zien merendeels fris groen, maar hier en daar staan nog erg grote plassen en is het erg nat. De rest van de dag was het half bewolkt. Onderweg voor een lunch even gestopt bij een groot winkelcentrum in Rambouillet. We hadden een dinerplek gereserveerd in de buurt van Poitiers en arriveerden daar netjes op tijd. We kunnen recht voor de deur van restaurant la Taverne parkeren, dus dat is handig. Wel eerst even tanken en dat was even slikken, er ging voor 141 euro diesel in de tank.

Na een lekker maal zijn we naar onze overnachtingsplaats bij lac de Saint Cyr gereden. Daar kwamen we terecht op een modderige plek. We wilden een wat minder modderige plek; bij het achteruitrijden uit de modderige plek raakten we met het fietsenrek een achter ons staande Engelse camper. Wij hadden niks gemerkt, maar de Engelsman was helemaal van slag. De man reageerde nogal overtrokken. Toen hij gekalmeerd was hielp hij ons bij inparkeren en installeren op een andere plek. De schade aan de Engelse camper lijkt te bestaan uit een paar krasjes. Afspraak: Morgen bij daglicht bekijken we de schade opnieuw en vullen zo nodig schadeformulieren in.

Donderdag 7 maart 2024:Na een koude nacht, vanmorgen weer een zonnig wakker worden. Heel veel mussen en andere vogeltjes die al vroeg begonnen te fluiten. Na het ontbijt nog maar eens naar de veroorzaakte schade gaan kijken, die viel nogal mee vond ook de Engelsman; een vaag krasje op de voorbumper. We moesten het hele voorval maar vergeten vond hij. Daar konden we natuurlijk niet tegen protesteren en de afspraak is dat als we elkaar dit voorjaar nog tegenkomen, dat we hem dan wat scotch aanbieden voor de dorst. Vervolgens zonder oponthoud naar Urrugne gereden. Enkele kilometers voor Urrugne kwamen we terecht in een nagenoeg stilstaande file. Gelukkig was daar de afrit St.Jean de Luz en konden we van daar via binnenwegen naar onze bestemming. Dat hadden meer mensen bedacht. Dus er was wel heel langzaam rijdend druk verkeer. Later hoorden we dat de file veroorzaakt was door boeren die de grens met Spanje blokkeerden; Ze hadden de trekkers neergezet en waren zelf nergens te vinden. Tegen zessen werd de blokkade opgeheven en reden de boeren hun trekker al toeterend naar huis.

Vrijdag 8 maart 2024: Vannacht goed geslapen, al viel er ergens in de nacht een bui. Vanmorgen droog en zonnig en de camping had ruim 80 plekken bezet voor de nacht. Veel mensen op weg naar huis na hun overwintering, sommigen net als wij op weg naar wat zon. Op ons gemak ontbeten en gedoucht. Na de lunch zijn we naar het dorp gefietst voor wat boodschappen. Er staat een harde wind en er is storm voorspeld, maar het was vandaag zonnig en droog. Bubbles heeft ook haar plek gevonden lijkt het, alleen als ze uit geweest is wil ze door een deur binen die er niet is. De huidige camper heeft de toegangsdeur op een andere plek.

Zaterdag 9 maart 2024: Het heeft heel de nacht flink gestormd, de camper stond veelal te schudden door de harde wind. Vanmorgen is de windkracht gereduceerd tot een acceptabel niveau. Er waren vannacht ruim 80 plaatsen bezet, veelal door caravans of campers op doorreis. Het beloofde een frisse, maar zonnige dag te worden. Met de fiets naar Saint-Jean-de-Luz gegaan. Daar was het heel erg druk in de straatjes; veel zaterdag bezoek. Ondanks de wind was het best lekker zitten op de zonnige terrasjes. We hebben op een van die volle terrassen geluncht, een lekkere maar best dure aangelegenheid. Daarna nog een hele oude kerk bezocht: steen van buiten, alles hout binnen. De vloer in die kerk liep vanaf achter schuin af naar het koor, niks waterpas. Later in de middag verscheen er meer bewolking en viel er af en toe een drupje regen. In de Leclerc supermarkt was een mooie braadpan in de aanbieding, 50% korting. Toen we de pan wilden kopen bleek dat die korting alleen gold bij inlevering van een oude niet merk gebonden pan. Dat laatste stond er niet bij of hadden we gemist, we hadden in elk geval geen oude pan meegenomen, dus helaas geen nieuwe braadpan voor ons. Onze Engelse buren hadden maar 2 weken vakantie, zijn tot in San Sebastian geweest en nu weer op weg naar huis. Helaas zat voor hen het weer niet mee.

Wij zien je graag terug op ons reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!

Groetjes,

Martine & Thieu

Anny

Fijne vakantie en hopelijk veel zon.

Ton

Heel veel zon en geluk met het nieuwe mobilhome

Wim

Mooi verhaal en leuk dat Bubbles er ook nog aan moet wennen.
Goede reis verder het mooie weer komt daar wel. Gr. Uit Tholen.

Rina

Geniet samen van de vakantie hoop met veel mooi weer.

Paul

Hey Martine en Thieu, weer leuk om jullie reis weer te volgen. Zelf ben ik ook op reis, in Ierland, helemaal in het zuidwesten ,samen met dochter Sylvia doen we met mijn broer en diens zoon mooie wandelingen. Het is fris maar droog en je waait uit je jas hier op die klif rotsen. Jullie nog een mooi vervolg, gr Paul

Bart

Leuk dat jullie reis zo voorspoedig verloopt (op een kleinigheidje na) maar fijn dat jullie niet de rompslomp hebben gehad van schadeformulieren enz.
Was de diesel daar zoveel duurder of de tankinhoud zo groot?
Groetjes en een heerlijke voortzetting.